Δευτέρα 24 Μαρτίου 2008

Διόδια Στο Κέντρο

Πόσες φορές θέλουμε να πάμε κάπου με το αμάξι μια απόσταση 15 άντε 20 λεπτών και πάντα όποτε φτάνουμε στον προορισμό μας έχουν περάσει 40 ή 50 λεπτά ;Έχουν κατά καιρούς ακουστεί διαφορές απόψεις για το τι πρέπει να γίνει για να αποσυμφοριθουν οι βασικοί οδικοί άξονες του λεκανοπεδίου όπως διεύρυνση του δακτυλίου ,μεταφορά μέσα στο αμάξι υποχρεωτικά παραπάνω των 2 ατόμων κ.α. παρόμοια που ευτυχώς μείνανε στην θεωρεία.
Αυτόν τον καιρό η κυβέρνηση σκέφτεται να φέρει στην καθημερινότητα μας τα διόδια στο κέντρο της Αθήνας αλλά τι θα είναι στην πραγματικότητα αυτό το νέο μέτρο θα είναι ένα σχέδιο που θα μας κάνει να ξεχάσουμε το μποτιλιάρισμα που έχουνε όλοι οι δρόμοι του λεκανοπεδίου ή είναι ένα καινούργιο εισπρακτικό μέτρο που σκαρφίστηκε η κυβέρνηση για να γεμίσει τα πάντα άδεια ταμεία του;
Αλλά τι λένε οι ειδικοί για το συγκεκριμένο εγχείρημα ; όπως ο συγκοινωνιολόγος Ευάγ. Ματσούκης, αναπληρωτής καθηγητής του Πανεπιστημίου της Πάτρας, υπολογίζουν ότι το μποτιλιάρισμα στους κεντρικούς δρόμους του Λεκανοπεδίου θα μειωθεί κατά 50%.Τρανταχτο παράδειγμα όλων των υποστηρικτών του σχεδίου είναι το Λονδίνο οπού μετά την χρήση του συγκεκριμένου σχεδίου μειώθηκε το κυκλοφοριακό στο κέντρο της πόλης κατά 33% ενώ αντίθετα αυξήθηκε η κίνηση στα μ.μ.μ κατά 40%
Η ιδέα είναι να τοποθετηθούνε ειδικές κάμερες (και άλλες!!) που θα καταγράφουν τα αυτοκίνητα που περνάνε και θα τα χρεώνουνε ανάλογα με την ώρα διέλευσης τους δηλ υψηλότερη χρέωση για κάποιον που θα περάσει σε ώρα αιχμής ενώ φτηνότερα θα είναι το τίμημα για κάποιον που περνάει σε μια ποιο «ουδέτερη» ώρα.
Δηλ τώρα με αυτό το σχέδιο πλέον στο κέντρο θα περνάνε οι έχοντες και κατέχοντας!! Και έτσι όλοι όσοι έχουνε τις δουλειές τους στο κέντρο θα αναγκάζονται να χρησιμοποιούν τα μ.μ.μ. γιατί οι ώρες αιχμής μην γελιόμαστε είναι όταν πάνε οι εργαζόμενοι στις δουλειές τους και όταν γυρνάνε από αυτές και το μεγαλύτερο ποσοστό δεν έχει την δυνατότητα να ξοδεύει καθημερινά το αντίτιμο των διοδίων για να μεταβει στην δουλειά του.
Επίσης ένα ακόμη θέμα που γεννιέται από αυτήν την ιστορία είναι η αύξηση των καμερών παρακολούθησης της κίνησης έτσι όλοι όσοι μετακινούνται με το Ι.Χ. τους στην Αθήνα θα είναι πλέον και επίσημα φακελωμένοι (τι ώρα περάσανε από ποιο σημείο τι ώρα φύγανε και ου το καθεξής)δηλ με λίγα λόγια θα υπάρξει μια ασύστολη καταπάτηση των προσωπικών δεδομένων.

Δεν υπάρχουν σχόλια: