Τετάρτη 16 Απριλίου 2008

Γέμισε Μου 10 Λίτρα Αέρα !!!

Δεν είναι playmobile ούτε αγιοβασιλιάτικο παιχνίδι. Είναι μια πολύ απλή ιδέα του πολυμήχανου Γάλλου αεροναυπηγού και εξελικτή κινητήρων, Γκι Νεγκρ. Δεν είναι καινούργια, είναι όμως σαν το αβγό του Κολόμβου: Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δουλεύουν με την εκτόνωση των αερίων της καύσης βενζίνης, πετρελαίου, οινοπνεύματος ή όποιου άλλου καυσίμου. Αν λοιπόν στείλουμε στους κυλίνδρους απλό, πεπιεσμένο αέρα της ίδιας πίεσης, τότε τα έμβολα πάλι θα… ανεβοκατεβαίνουν. Απλά, δεν θα καταναλώνεται καύσιμο! Χρειάστηκαν 14 χρόνια έρευνας και εξέλιξης και σήμερα ο κινητήρας αυτός είναι πανέτοιμος. Ηδη ο ινδικός βιομηχανικός και οικονομικός κολοσσός του Ρατάν Τάτα έχει ήδη υπογράψει συμβόλαιο με την εταιρία Moteur Developement Internationale του Γκι Νεγκρ για την παραγωγή του CityCAT, όπως βάφτισαν το… Αερικό, σε 6.000 μονάδες ετησίως. Αναμένεται δε να κυκλοφορήσει στα τέλη του 2008!

Ο αλουμινένιο κινητήρας CAT (Compressed Air Technology) της MDI με κωδικό Τype-41 είναι μονής (Mono-Energy) ή διπλής ενέργειας (Dual-Energy), δηλαδή κάτι σαν… υβριδικός!Η πρώτη ενδείκνυται για πόλεις καθώς δεν εκπέμπει κανέναν απολύτως ρύπο ή καυσαέριο. Στο διπλής ενέργειας χρησιμοποιείται και καυστήρας για θέρμανση του αέρα, αυξάνοντας έτσι την πίεσή του. Η κατανάλωση του καυστήρα, κατά την MDI, είναι 2 λ/100 χμ εκτός πόλης, χωρίς καμμιά εκπομπή οξειδίων αζώτου, 4.000 φορές λιγότερους άκαυστους υδρογονάνθρακες και 3 φορές λιγότερο C02 από ένα συμβατικό κινητήρα ίδιας ισχύος.



ΑΕΡΙΩΘΟΥΜΕΝΟ!


Ο κινητήρας του CityCAT είναι 2κύλινδρος μπόξερ και έχει έναν «ενεργό θάλαμο». Αν ενώσουμε κι άλλα ζευγάρια κυλίνδρων έχουμε 4κύλινδρο, 6κύλινδρο κ.ο.κ. με εύρος ισχύος από 4 μέχρι 75 ίππους.


Το αυτοκίνητο έχει μήκος 4,1 μέτρα, χρησιμοποιεί σκελετό αλουμινένιο και αμάξωμα από συνθετικά υλικά, αλλά δεν είναι κατηγορία φτερού! Τα 'χει τα… κιλά του : 870 τουλάχιστον. Προσφέρεται ως πολυχρηστικό 6θέσιο με πορτμπαγκάζ 1.000 λίτρα ή μικρό φορτηγό πικ-απ, αλλά και ως μικρό ταξί 5+1 θέσεων σε τρεις σειρές καθισμάτων. Το CityCAT δεν έχει ρεζερβουάρ αλλά φιάλες πεπιεσμένου (300 bar) αέρα 340 λίτρων, κατασκευασμένες από ανθρακονήματα υπό την επίβλεψη της Airbus. H μέθοδος κατασκευής, η αντοχή και ασφάλειά τους είναι ανάλογη των φιαλών υγραερίων.
Στην έκδοση Mono-Energy ο αεροκινητήρας αποδίδει 25 ίππους με τελική 110 χμ/ώ. Και αυτονομία πάνω από 200 χμ (εκτός πόλης 80).


Στην έκδοση Dual-Energy4 (4 κύλινδροι) και Dual Energy6 (6 κύλινδροι) η ισχύς είναι 50 και 75 ίπποι αντίστοιχα και η τελική ταχύτητα 130 και 155 χμ/ώ.


Το κόστος συντήρησης υπολογίζεται 10 φορές μικρότερο απ' ό,τι σε ένα συμβατικό κινητήρα, η δε απουσία καύσης επιτρέπει αλλαγή λαδιού κάθε 50.000 χμ. Ο ανεφοδιασμός σε αέρα γίνεται σε ειδικά πρατήρια με 1,5 ευρώ (χρόνος 3΄). Πάντως, διαθέτει και δικό του συμπιεστή, οπότε το βάζεις στην πρίζα του σπιτιού και γεμίζει τις δεξαμενές του αέρα σε 4-5 ώρες.


Η τιμή του CityCAT υπολογίζεται στα 11.900 ευρώ προ φόρων.Η γκάμα της MDI περιλαμβάνει επίσης το μικρό 3θέσιο MiniCAT, που θεωρεί εαυτό ως ιδανικό αντι-Smart με μήκος μόλις 2,65 μ., ενώ στην προσεχή έκθεση αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης θα παρουσιαστεί το «ανοιχτό» 3θέσιο OneCAT με μήκος 3,4 μ. Στο μέλλον η MDI υπόσχεται και μικρά λεωφορεία (MultiCAT) και κινητήρες με ισχύ μέχρι 200 ίππους.


Στο παρελθόν αρκετές εταιρίες συστάθηκαν με σκοπό την κατασκευή και την προώθηση αυτοκινήτων με κινητήρα που θα χρησιμοποιεί συμπιεσμένο αέρα για να δημιουργήσει κινητική ενέργεια. Οι περισσότερες προσπάθειες δεν τελεσφόρησαν και μερικές αποδείχθηκαν απάτες.
Πηγή : www.e-tipos.com/newsitem?id=31975

Δεν υπάρχουν σχόλια: