
Οι αγορές από το Ίντερνετ έχουν πολλά πλεονεκτήματα, κρύβουν όμως και πολλούς κινδύνους, αφού η εξαπάτηση χρηστών μέσω των συναλλαγών τους στο Διαδικτύου έχει δημιουργήσει μια ολόκληρη αγορά.
Οι απανταχού επιτήδειοι στρέφονται όλο και πιο συχνά στο Διαδίκτυο, ειδικά από τη στιγμή που άλλες μέθοδοι υποκλοπής έχουν γίνει πρακτικά αδύνατες με τη χρήση των κωδικών PIN και άλλων μεθόδων προστασίας των καταναλωτών.
Οι απάτες πιστωτικών καρτών με συναλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω τηλεφώνου, Ίντερνετ ή με ταχυδρομική παραγγελία αυξήθηκαν κατά 37% τον περασμένο χρόνο, σύμφωνα με

Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση, τα δύο τρίτα των υπαλλήλων γραφείου κάνουν προσωπικά τηλεφωνήματα από το χώρο εργασίας και δίνουν προσωπικές πληροφορίες. Αλλά και στις διαδικτυακές δραστηριότητες, οι καταναλωτές δεν προστατεύονται αρκετά από τακτικές εξαπάτησης όπως το phishing, αφού αναφέρθηκαν περισσότερα από 10.000 τέτοια περιστατικά στη Βρετανία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2008,

Αν και ο αριθμός των ανθρώπων που σβήνουν ή αγνοούν ύποπτα emails αυξήθηκε σημαντικά τα δύο τελευταία χρόνια, το ένα πέμπτο εξακολουθεί να μη λαμβάνει τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας. Επιπλέον, παρά το ότι 93% των Βρετανών έχουν εγκαταστήσει κάποιο πρόγραμμα anti-virus στον υπολογιστή τους, το ένα τρίτο από αυτούς δεν έχουν κάποιο πρόγραμμα anti-spyware ώστε να εντοπίζουν άλλες μορφές κακόβουλου λογισμικού, εκτός από ιούς.
«Η συμβουλή είναι πολύ απλή: Απλά να θυμάστε ότι η τράπεζα σας δε θα σας στείλει ποτέ email ζητώντας να μάθει το PIN σας ή άλλους κωδικούς των λογαριασμών σας» εξηγεί η

Το πρώτο πράγμα που θα κάποιος θα μάθει όταν πέσει θύμα υποκλοπής της πιστωτικής του κάρτας είναι οι συναλλαγές που δεν πραγματοποίησε. Αν και συνήθως οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί προσπαθούν να βοηθήσουν το θύμα της απάτης, η διαδικασία απαιτεί πάρα πολύ χρόνο.

Η McAfee, εταιρεία λογισμικού ασφαλείας, διαθέτει δωρεάν το «SiteAdviser», ένα λογισμικό που αξιολογεί την αξιοπιστία του site από το οποίο σκοπεύει να αγοράσει ο χρήστης, με βάση τον κώδικα, τις διαφημίσεις που εμφανίζονται ή τα email που στέλνει στους χρήστες.
Απλά βήματα προστασίας
-Προσέχετε τα email που ξεκινούν με «Αγαπητέ πελάτη», αντί να χρησιμοποιούν το όνομα σας.
-Να ξέρετε ότι η τράπεζα σας δε θα ζητήσει ποτέ να μάθει το PIN σας για οποιοδήποτε λόγο.

-Ελέγχετε τακτικά τις τραπεζικές σας συναλλαγές.
-Όταν χρησιμοποιείτε υπηρεσίες Web Banking, βεβαιωθείτε ότι οι γύρω σας δε βλέπουν τις πληροφορίες που εισάγετε, και φροντίστε πάντα να κάνετε log out από την υπηρεσία όταν τελειώσετε, δεν αρκεί απλά να κλείσετε τον browser.
-Όταν πετάτε έναν παλιό υπολογιστή, φροντίστε να καταστρέψετε όλες τις πληροφορίες από τον σκληρό δίσκο.

-Εγκαταστήστε πρόγραμμα anti-virus που ενημερώνεται αυτόματα σε τακτά διαστήματα.
-Αν πιστεύετε ότι πέσατε θύμα απάτης ενημερώστε αμέσως την τράπεζα σας.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Reuters
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου