Τρίτη 6 Μαΐου 2008

Σε βιομηχανία εξελίσσεται η υποκλοπή καρτών στο Διαδίκτυο


Οι αγορές από το Ίντερνετ έχουν πολλά πλεονεκτήματα, κρύβουν όμως και πολλούς κινδύνους, αφού η εξαπάτηση χρηστών μέσω των συναλλαγών τους στο Διαδικτύου έχει δημιουργήσει μια ολόκληρη αγορά.
Οι απανταχού επιτήδειοι στρέφονται όλο και πιο συχνά στο Διαδίκτυο, ειδικά από τη στιγμή που άλλες μέθοδοι υποκλοπής έχουν γίνει πρακτικά αδύνατες με τη χρήση των κωδικών PIN και άλλων μεθόδων προστασίας των καταναλωτών.
Οι απάτες πιστωτικών καρτών με συναλλαγές που πραγματοποιούνται μέσω τηλεφώνου, Ίντερνετ ή με ταχυδρομική παραγγελία αυξήθηκαν κατά 37% τον περασμένο χρόνο, σύμφωνα με βρετανική υπηρεσία ελέγχου. Σε συνδυασμό με το ποσοστό των ΗΠΑ, η εξαπάτηση με χρήση τέτοιων μεθόδων έφτασε τα 535,2 εκατομμύρια λίρες το 2007. Όπως μάλιστα αναφέρει η σχετική έκθεση, οι Βρετανοί δεν προστατεύονται επαρκώς, διακυβεύοντας συνεχώς την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων.
Σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση, τα δύο τρίτα των υπαλλήλων γραφείου κάνουν προσωπικά τηλεφωνήματα από το χώρο εργασίας και δίνουν προσωπικές πληροφορίες. Αλλά και στις διαδικτυακές δραστηριότητες, οι καταναλωτές δεν προστατεύονται αρκετά από τακτικές εξαπάτησης όπως το phishing, αφού αναφέρθηκαν περισσότερα από 10.000 τέτοια περιστατικά στη Βρετανία κατά το πρώτο τρίμηνο του 2008, αυξημένα κατά 200% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2007.
Αν και ο αριθμός των ανθρώπων που σβήνουν ή αγνοούν ύποπτα emails αυξήθηκε σημαντικά τα δύο τελευταία χρόνια, το ένα πέμπτο εξακολουθεί να μη λαμβάνει τα στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας. Επιπλέον, παρά το ότι 93% των Βρετανών έχουν εγκαταστήσει κάποιο πρόγραμμα anti-virus στον υπολογιστή τους, το ένα τρίτο από αυτούς δεν έχουν κάποιο πρόγραμμα anti-spyware ώστε να εντοπίζουν άλλες μορφές κακόβουλου λογισμικού, εκτός από ιούς.
«Η συμβουλή είναι πολύ απλή: Απλά να θυμάστε ότι η τράπεζα σας δε θα σας στείλει ποτέ email ζητώντας να μάθει το PIN σας ή άλλους κωδικούς των λογαριασμών σας» εξηγεί η Σάντρα Κουίν, διευθύντρια επικοινωνίας της βρετανικής εταιρείας μελετών APACS. Καθώς όμως οι χρήστες γίνονται όλο και πιο υποψιασμένοι, οι επιτήδειοι εστιάζουν την προσοχή τους αλλού: Στα διάσημα πλέον sites όπως το Facebook και MySpace. Ειδικά μάλιστα από τη στιγμή που, όπως αποδεικνύεται, οι χρήστες αυτών των site δεν έχουν κανένα πρόβλημα να δώσουν όσο περισσότερες πληροφορίες για τον εαυτό τους μπορούν.
Το πρώτο πράγμα που θα κάποιος θα μάθει όταν πέσει θύμα υποκλοπής της πιστωτικής του κάρτας είναι οι συναλλαγές που δεν πραγματοποίησε. Αν και συνήθως οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί προσπαθούν να βοηθήσουν το θύμα της απάτης, η διαδικασία απαιτεί πάρα πολύ χρόνο.
Η McAfee, εταιρεία λογισμικού ασφαλείας, διαθέτει δωρεάν το «SiteAdviser», ένα λογισμικό που αξιολογεί την αξιοπιστία του site από το οποίο σκοπεύει να αγοράσει ο χρήστης, με βάση τον κώδικα, τις διαφημίσεις που εμφανίζονται ή τα email που στέλνει στους χρήστες.
Απλά βήματα προστασίας
-Προσέχετε τα email που ξεκινούν με «Αγαπητέ πελάτη», αντί να χρησιμοποιούν το όνομα σας.
-Να ξέρετε ότι η τράπεζα σας δε θα ζητήσει ποτέ να μάθει το PIN σας για οποιοδήποτε λόγο.
-Μη χρησιμοποιείτε το ίδιο PIN για όλες τις πιστωτικές σας κάρτες και ποτέ μη κρατάτε σημειώσεις με το PIN σας.
-Ελέγχετε τακτικά τις τραπεζικές σας συναλλαγές.
-Όταν χρησιμοποιείτε υπηρεσίες Web Banking, βεβαιωθείτε ότι οι γύρω σας δε βλέπουν τις πληροφορίες που εισάγετε, και φροντίστε πάντα να κάνετε log out από την υπηρεσία όταν τελειώσετε, δεν αρκεί απλά να κλείσετε τον browser.
-Όταν πετάτε έναν παλιό υπολογιστή, φροντίστε να καταστρέψετε όλες τις πληροφορίες από τον σκληρό δίσκο.

-Εγκαταστήστε πρόγραμμα anti-virus που ενημερώνεται αυτόματα σε τακτά διαστήματα.
-Αν πιστεύετε ότι πέσατε θύμα απάτης ενημερώστε αμέσως την τράπεζα σας.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Reuters

Δεν υπάρχουν σχόλια: