Κάτω από μια γέφυρα μόλις 2,5 μέτρα οδήγησε λεωφορείο με μαθητές το σύστημα δορυφορικής πλοήγησης.
Αν και το GPS είχε προγραμματιστεί στη λειτουργία λεωφορείου, ωστόσο οδήγησε το όχημα, με ύψος 3,6 μέτρα, κάτω από τη χαμηλή γέφυρα.
Ο οδηγός δήλωσε ότι δεν πρόσεξε τα προειδοποιητικά φώτα και το κίτρινο σήμα κι έτσι το λεωφορείο συγκρούστηκε με την πέτρινη πεζογέφυρα με αποτέλεσμα 5 παιδιά να τραυματιστούν.
"Διακοσμητική" επιλογή λεωφορείου
Πολλά προγράμματα GPS πλοήγησης, συμπεριλαμβανομένου και του iGo και του Mio Map που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, διαθέτουν επιλογές πλοήγησης για λεωφορεία, μηχανές ή ταξί.
Ωστόσο στις περισσότερες περιπτώσεις η επιλογή των δρόμων γίνεται βάση παλαιών ή καθόλου στοιχείων για το χάρτη και κυρίως χωρίς να υπάρχει φυσική δοκιμή των δρόμων, με αποτέλεσμα ατυχήματα όπως αυτό που συνέβη στο Seattle στις ΗΠΑ.
Το συγκεκριμένο GPS, που υπήρξε η αιτία για το ατύχημα ανήκει στην εταιρεία Garmin, εκπρόσωπος τύπου της οποίας δήλωσε ότι οι πληροφορίες για τους χάρτες ανήκουν σε τρίτη εταιρεία κι έτσι αρνήθηκε οποιαδήποτε σχέση με το συμβάν.
Συνήθως η επιλογή για πλοήγηση με λεωφορείο περιλαμβάνει δρομολόγια μεγάλους δρόμους ενώ αποφεύγονται στενοί δρόμοι με κλειστές στροφές.
Ωστόσο η επιλογή ισχύει μόνο σε περιπτώσεις όπου έχει γίνει επαγγελματική δουλειά, στην περίπτωση της χώρας μας παρόμοιες επιλογές είναι απλά διακοσμητικές καθώς τα περισσότερα προγράμματα πλοήγησης δεν έχουν καν λεπτομερειακούς και ενημερωμένους χάρτες όλης της Ελλάδας, πόσο μάλλον επιλογές διαφοροποιημένης πλοήγησης.
Η έλλειψη ολοκληρωμένων προϊόντων χαρτογράφησης στην Ελλάδα οδηγεί συχνά τους οδηγούς σε λάθη που μπορούν να τους κοστίσουν παραβάσεις της τροχαίας ή ακόμα και να προκαλέσουν ατυχήματα καθώς τα GPS «δείχνουν» δρόμους που έχουν πεζοδρομηθεί, έχουν αλλάξει κατεύθυνση ή απλά δεν υπάρχουν.
Οι οδηγοί θα πρέπει να χρησιμοποιούν τις GPS συσκευές τους συμβουλευτικά και, σε καμία περίπτωση, να μην τις εμπιστεύονται τυφλά.
Αν και το GPS είχε προγραμματιστεί στη λειτουργία λεωφορείου, ωστόσο οδήγησε το όχημα, με ύψος 3,6 μέτρα, κάτω από τη χαμηλή γέφυρα.
Ο οδηγός δήλωσε ότι δεν πρόσεξε τα προειδοποιητικά φώτα και το κίτρινο σήμα κι έτσι το λεωφορείο συγκρούστηκε με την πέτρινη πεζογέφυρα με αποτέλεσμα 5 παιδιά να τραυματιστούν.
"Διακοσμητική" επιλογή λεωφορείου
Πολλά προγράμματα GPS πλοήγησης, συμπεριλαμβανομένου και του iGo και του Mio Map που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, διαθέτουν επιλογές πλοήγησης για λεωφορεία, μηχανές ή ταξί.
Ωστόσο στις περισσότερες περιπτώσεις η επιλογή των δρόμων γίνεται βάση παλαιών ή καθόλου στοιχείων για το χάρτη και κυρίως χωρίς να υπάρχει φυσική δοκιμή των δρόμων, με αποτέλεσμα ατυχήματα όπως αυτό που συνέβη στο Seattle στις ΗΠΑ.
Το συγκεκριμένο GPS, που υπήρξε η αιτία για το ατύχημα ανήκει στην εταιρεία Garmin, εκπρόσωπος τύπου της οποίας δήλωσε ότι οι πληροφορίες για τους χάρτες ανήκουν σε τρίτη εταιρεία κι έτσι αρνήθηκε οποιαδήποτε σχέση με το συμβάν.
Συνήθως η επιλογή για πλοήγηση με λεωφορείο περιλαμβάνει δρομολόγια μεγάλους δρόμους ενώ αποφεύγονται στενοί δρόμοι με κλειστές στροφές.
Ωστόσο η επιλογή ισχύει μόνο σε περιπτώσεις όπου έχει γίνει επαγγελματική δουλειά, στην περίπτωση της χώρας μας παρόμοιες επιλογές είναι απλά διακοσμητικές καθώς τα περισσότερα προγράμματα πλοήγησης δεν έχουν καν λεπτομερειακούς και ενημερωμένους χάρτες όλης της Ελλάδας, πόσο μάλλον επιλογές διαφοροποιημένης πλοήγησης.
Η έλλειψη ολοκληρωμένων προϊόντων χαρτογράφησης στην Ελλάδα οδηγεί συχνά τους οδηγούς σε λάθη που μπορούν να τους κοστίσουν παραβάσεις της τροχαίας ή ακόμα και να προκαλέσουν ατυχήματα καθώς τα GPS «δείχνουν» δρόμους που έχουν πεζοδρομηθεί, έχουν αλλάξει κατεύθυνση ή απλά δεν υπάρχουν.
Οι οδηγοί θα πρέπει να χρησιμοποιούν τις GPS συσκευές τους συμβουλευτικά και, σε καμία περίπτωση, να μην τις εμπιστεύονται τυφλά.
Πηγή : http://new.e-go.gr/tech/article.asp?catid=6421&subid=2&tag=5086&pubid=1016222
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου