Κυριακή 4 Μαΐου 2008

Το SPAM Έγινε 30 Χρονών









Τρεις δεκαετίες εκνευρισμού για εκατομμύρια χρήστες του Διαδικτύουαυτό το Σάββατο - η θλιβερή επέτειος από την αποστολή του πρώτου ανεπιθύμητου διαφημιστικού μηνύματος στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Τριάντα χρόνια μετά, το spam ζει και βασιλεύει.


Το πρώτο καταγεγραμμένο spam e-mail εστάλη στις 3 Μαΐου 1978 σε περίπου 400 άτομα στη δυτική ακτή των ΗΠΑ από εταιρεία προώθησης που δρούσε για λογαριασμό του κατασκευαστή ηλεκτρονικών υπολογιστών DEC, που πλέον έχει κλείσει.


H λέξη spam δεν σημαίνει κάτι στα αγγλικά. Τα ανεπίκλητα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πήρε το όνομά του από την ομώνυμη κονσέρβα κρέατος της αμερικανικής εταιρείας τροφίμων Hormel.


Σύμφωνα με τον Μπραντ Τέμπλτον, ο οποίος ασχολείται με το Διαδίκτυο από τη δεκαετία του 1970 -όταν ακόμα λεγόταν Arpanet και ανήκε στην αμερικανική κυβέρνηση-, τα «βαφτίσια» του spam έγιναν σε ένα σκετς της βρετανικής τηλεοπτικής εκπομπής Monty Python's Flying Circus, στο οποίο μια ομάδα Βίκινγκς βρίσκεται σε ένα εστιατόριο που σερβίρει όλα τα πιάτα με spam και επαναλαμβάνει τραγουδιστά το όνομα της κονσέρβας.



«Επομένως, αυτό είναι το νόημα του όρου: κάτι που επαναλαμβάνεται και επαναλαμβάνεται και προκαλεί μεγάλη ενόχληση» σχολιάζει ο Τεμπλτον στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.


Από τα τέλη της δεκαετίας του 1970, το φαινόμενο του spam όλο και εξαπλώνεται. Το ποσοστό του spam στα γραμματοκιβώτια του Gmail -της υπηρεσίας e-mail που προσφέρει η Google- αυξήθηκε από το 20 στο 80 τοις εκατό από το 2004 στο 2008.

Αυτό που επίσης έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια είναι η μεθοδολογία του spam. Σήμερα η μαζική αποστολή μηνυμάτων γίνεται αυτόματα μέσω των λεγόμενων botnets, δικτύων από μολυσμένους υπολογιστές ανυποψίαστων χρηστών.

Σύμφωνα με τον Τέμπλτον, το 30% των υπολογιστών χωρίς επαρκή προστασία μέσω αντιικών προγραμμάτων έχει μολυνθεί από κακόβουλο λογισμικό που μετατρέπει το σύστημα σε αναμεταδότη διαφημιστικών μηνυμάτων.

Όμως ο βασικός παράγοντας λόγω του οποίου διαιωνίζεται το φαινόμενο του spam είναι η άγνοια των χρηστών για την ασφάλεια στο Διασίκτυο αλλά και η αφέλεια με την οποία πιστεύουν αυτά που τους υπόσχονται τα αυτόκλητα μηνύματα.



Σύμφωνα με την εταιρεία υπολογιστικής ασφάλειας Sophos, το 12% των χρηστών του Διαδικτύου έχουν αγοράσει κάτι που τους προσέφεραν με spam.

Φυσικά περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε εδώ
Πηγή: in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: