Αν η καθημερινή κυκλοφοριακή συμφόρηση σας ταλαιπωρεί, στρέψτε το βήμα προς τους ουρανούς... Εκεί -στους ουρανούς- βρίσκεται η λύση. Ενα υβριδικό αυτοκίνητο-αεροπλάνο, το μέσο του μέλλοντος, θα επιφέρει κοινωνική επανάσταση.
Το υβριδικό αεροπλάνο είδε τα φώτα της δημοσιότητας στο Συμπόσιο Ηλεκτρικών Πτητικών Μέσων 2008 που πραγματοποιήθηκε στο Σαν Φρανσίσκο. Σχεδιαστής του είναι ο Ρίτσαρντ Τζόουνς, μηχανικός στην Boeing Phantom Works, ο οποίος, παρουσιάζοντας το έργο του, τόνισε ότι επιθυμεί να κάνει το αεροπλάνο μέσο προσιτό στον καθένα, χρησιμοποιούμενο στη μετακίνησή μας ακόμα και μέσα στην πόλη. «Οταν εγκαταλείψαμε τις άμαξες, ο ανθρώπινος πληθυσμός επεκτάθηκε και κατέκτησε δύο ακόμα ηπείρους. Πριν από ενάμιση αιώνα, τα ατμοκίνητα μέσα έκαναν τις ΗΠΑ πραγματικό έθνος. Σήμερα το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού ζει στα αστικά κέντρα χάρη στη διαδεδομένη χρήση του αυτοκινήτου. Τα τελευταία πενήντα χρόνια, το αεροπλάνο συνένωσε τις τέσσερις γωνιές του κόσμου. Το αυτοκίνητο-αεροπλάνο θα αλλάξει τις κοινωνικές δομές».
Με ταχύτητα 480 χλμ. την ώρα
H ερευνητική ομάδα της αμερικανικής αεροβιομηχανίας ήδη σχεδιάζει υβριδικό αεροσκάφος που θα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι 480 χλμ. την ώρα, ενώ το υψηλής ακρίβειας σύστημα πλοήγησής του θα επιτρέπει στον μέσο οδηγό-πιλότο να πετά χωρίς δυσκολίες και χωρίς ιδιαίτερη εκπαίδευση. Θα υπάρχει διαρκώς σε λειτουργία ένας «ηλεκτρονικός εκπαιδευτής» που θα τον καθοδηγεί σε κάθε βήμα. Κατά συνέπεια, όπως ισχυρίζεται ο Τζόουνς, θα μπορεί κάποιος να το οδηγήσει με μεγαλύτερη ευκολία απ’ ότι ένα σημερινό αυτοκίνητο. Επίσης, τα οχήματα του μέλλοντος θα κινούνται με ηλεκτρισμό και μπαταρίες, γεγονός που τα κάνει πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Το παράθυρο στο μέλλον, όπως θα είναι έπειτα από είκοσι χρόνια, άνοιξε μια ομάδα μηχανικών, επιστημόνων, επενδυτών αλλά και στελεχών που συγκεντρώθηκαν από το Ιδρυμα CAFΕ, τη μη κερδοσκοπική οργάνωση που προωθεί την ιδέα του «προσωπικού αεροσκάφους».
Επίσης, υπάρχει επείγουσα ανάγκη να βρεθεί εναλλακτική λύση στις μηχανές εσωτερικής καύσης. Σήμερα, η ανάγκη είναι μεγαλύτερη από ποτέ, καθώς η τιμή του πετρελαίου καταγράφει καθημερινά αλματώδη άνοδο, γεγονός που θα εκτοξεύσει στα ουράνια και την τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων.
Ο κ. Μπεν Σάντερ, φυσικός στο εθνικό εργαστήριο Λόρενς Λίβερμορ, υποστηρίζει ότι μεταβάλλουμε τη χημική σύσταση της ατμόσφαιρας με την καύση ορυκτών καυσίμων σε αυτοκίνητα και αεροσκάφη. Αν θέλουμε, λοιπόν, να ανακόψουμε τις κλιματικές αλλαγές, θα πρέπει να βρούμε άλλους τρόπους και λύσεις. Για το ίδρυμα CAFΕ η λύση είναι προφανής: ηλεκτρικό αεροσκάφος που θα δημιουργήσει συνθήκες κατάλληλες για την «αναγέννηση» της πολιτικής αεροπορίας. Ηδη, η σλοβενική εταιρεία Pipistrel υπόσχεται ότι θα παραδώσει τα πρώτα διθέσια ηλεκτρικά αεροπλάνα στους πελάτες της μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Το υβριδικό αεροπλάνο είδε τα φώτα της δημοσιότητας στο Συμπόσιο Ηλεκτρικών Πτητικών Μέσων 2008 που πραγματοποιήθηκε στο Σαν Φρανσίσκο. Σχεδιαστής του είναι ο Ρίτσαρντ Τζόουνς, μηχανικός στην Boeing Phantom Works, ο οποίος, παρουσιάζοντας το έργο του, τόνισε ότι επιθυμεί να κάνει το αεροπλάνο μέσο προσιτό στον καθένα, χρησιμοποιούμενο στη μετακίνησή μας ακόμα και μέσα στην πόλη. «Οταν εγκαταλείψαμε τις άμαξες, ο ανθρώπινος πληθυσμός επεκτάθηκε και κατέκτησε δύο ακόμα ηπείρους. Πριν από ενάμιση αιώνα, τα ατμοκίνητα μέσα έκαναν τις ΗΠΑ πραγματικό έθνος. Σήμερα το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού ζει στα αστικά κέντρα χάρη στη διαδεδομένη χρήση του αυτοκινήτου. Τα τελευταία πενήντα χρόνια, το αεροπλάνο συνένωσε τις τέσσερις γωνιές του κόσμου. Το αυτοκίνητο-αεροπλάνο θα αλλάξει τις κοινωνικές δομές».
Με ταχύτητα 480 χλμ. την ώρα
H ερευνητική ομάδα της αμερικανικής αεροβιομηχανίας ήδη σχεδιάζει υβριδικό αεροσκάφος που θα μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι 480 χλμ. την ώρα, ενώ το υψηλής ακρίβειας σύστημα πλοήγησής του θα επιτρέπει στον μέσο οδηγό-πιλότο να πετά χωρίς δυσκολίες και χωρίς ιδιαίτερη εκπαίδευση. Θα υπάρχει διαρκώς σε λειτουργία ένας «ηλεκτρονικός εκπαιδευτής» που θα τον καθοδηγεί σε κάθε βήμα. Κατά συνέπεια, όπως ισχυρίζεται ο Τζόουνς, θα μπορεί κάποιος να το οδηγήσει με μεγαλύτερη ευκολία απ’ ότι ένα σημερινό αυτοκίνητο. Επίσης, τα οχήματα του μέλλοντος θα κινούνται με ηλεκτρισμό και μπαταρίες, γεγονός που τα κάνει πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Το παράθυρο στο μέλλον, όπως θα είναι έπειτα από είκοσι χρόνια, άνοιξε μια ομάδα μηχανικών, επιστημόνων, επενδυτών αλλά και στελεχών που συγκεντρώθηκαν από το Ιδρυμα CAFΕ, τη μη κερδοσκοπική οργάνωση που προωθεί την ιδέα του «προσωπικού αεροσκάφους».
Επίσης, υπάρχει επείγουσα ανάγκη να βρεθεί εναλλακτική λύση στις μηχανές εσωτερικής καύσης. Σήμερα, η ανάγκη είναι μεγαλύτερη από ποτέ, καθώς η τιμή του πετρελαίου καταγράφει καθημερινά αλματώδη άνοδο, γεγονός που θα εκτοξεύσει στα ουράνια και την τιμή των αεροπορικών εισιτηρίων.
Ο κ. Μπεν Σάντερ, φυσικός στο εθνικό εργαστήριο Λόρενς Λίβερμορ, υποστηρίζει ότι μεταβάλλουμε τη χημική σύσταση της ατμόσφαιρας με την καύση ορυκτών καυσίμων σε αυτοκίνητα και αεροσκάφη. Αν θέλουμε, λοιπόν, να ανακόψουμε τις κλιματικές αλλαγές, θα πρέπει να βρούμε άλλους τρόπους και λύσεις. Για το ίδρυμα CAFΕ η λύση είναι προφανής: ηλεκτρικό αεροσκάφος που θα δημιουργήσει συνθήκες κατάλληλες για την «αναγέννηση» της πολιτικής αεροπορίας. Ηδη, η σλοβενική εταιρεία Pipistrel υπόσχεται ότι θα παραδώσει τα πρώτα διθέσια ηλεκτρικά αεροπλάνα στους πελάτες της μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Το Τaurus Electro μπορεί να πετάξει σε ύψος 2.000 μέτρων και να διανύσει απόσταση 1.600 χλμ. ημερησίως. Κι όλα αυτά χρησιμοποιώντας ενέργεια από μπαταρία λιθίου. Τέτοια, όμως, μοντέλα απευθύνονται σε ιδιώτες, εραστές των πτήσεων, με χρήματα να ξοδέψουν. Θα πρέπει να βρεθούν, λοιπόν, μοντέλα ηλεκτρονικών αεροσκαφών που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τις αεροπορικές εταιρείες. Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο, το ίδρυμα CAFΕ και η NASA θεσμοθέτησαν το «Πράσινο Βραβείο», που θα βραβεύει με 50 χιλιάδες δολάρια το ηλεκτρικό αεροσκάφος που θα μπορεί να αναπτύξει 160 χλμ./ώρα (αντίστοιχο των 160 χλμ./γαλόνι καυσίμου). Ποια θα είναι τα αποτελέσματα; Αγνωστο.
Είναι σίγουρο ότι πρέπει να βρεθούν μεταφορικά μέσα που θα μας απελευθερώσουν όχι μόνο από το κυκλοφοριακό αλλά και από τη ρύπανση του περιβάλλοντος.
Πηγή : http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_2_08/05/2008_269059
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου